Reclamebureau in de buurt

Wat is een reclamebureau


Als je een reclamebureau in je buurt zoekt dan krijg je heel veel zoekresultaten, maar niet allemaal. Waarom krijg je ze niet allemaal? Omdat er heel veel verschillende synoniemen bestaan voor reclamebureau. Andere namen hiervoor zijn marketingbureau en marketing agency.

Een marketingbureau of reclamebureau voert in naam van een opdrachtgever opdrachten uit inzake de promotie van diensten, producten van een bedrijf of de onderneming zelf.

Hoe vind ik een goed reclamebureau in de buurt


Er zijn gegarandeerd tientallen marketingbureaus in jouw regio die allemaal beweren dat ze de allerbeste zijn. Er kan er maar een de beste zijn voor jou, dus hier zijn enkele tips om een geschikte marketing agency voor je onderneming te vinden.

Hoe goed is hun eigen reclame


Als het reclamebureau waar je beroep op wilt doen geen goede website heeft, moeilijk te vinden is, en niet overtuigend overkomt is de kans klein dat ze jouw project tot een succesverhaal gaan maken.

Kijk naar reviews


Een goed marketingbureau weet hoe belangrijk het is om goede reviews te hebben. Daarom is dit vaak een prioriteit voor hen. Heeft het bureau geen of weinig recensies dan is duidelijk dat ze niet goed weten waar ze mee bezig zijn en dit hebben verwaarloosd.

Als het kantoor slechte reviews heeft dan is dat uiteraard ook niet goed. Een marketingbureau dat klanten niet goed behandeld of minder opbrengt dan ze kosten zal niet gespaard worden.

Case studies en referenties


Vaak hebben marketing agencies een hoop casestudies op hun website staan of de logos van bedrijven waar zij mee hebben samengewerkt. Een goed idee is om deze eens door te nemen en te kijken of je een casestudie vindt die relevant is aan wat jij doet.

Wees ook niet bang om contact op te nemen met de bedrijven die vermeldt staan in zo een studies. Er zijn veel marketing agencies die zomaar wat zeggen en helemaal niet hebben samengewerkt met de bedrijven die ze vermelden.

Stel vragen - veel vragen


Een marketingbureau moet kennis van zaken hebben. Als je een gesprek ermee aangaat doe je er goed aan om je voor te bereiden en een paar vragen klaar te hebben voor hen.

Dit zijn een paar goede voorbeeld vragen:

  • Kunnen jullie een concreet voorbeeld geven van de return on ad spend van een campagne in een gelijke niche zoals de mijne?
  • Welke verbeteringen voor de SEO van mijn website stellen jullie voor?
  • Doen jullie alles inhouse of besteden jullie zaken uit aan freelancers?
  • Wat was jullie meest succesvolle project

Niche of algemeen


Een hoop marketing agencies doen van alles wat, andere kiezen een niche uit. Vaak is het beter om een reclamebureau te vinden dat een specifieke focus heeft. Deze hebben meestal meer inzicht in de markt en hebben de ervaring die nodig is in uw sector, zeker als dit een nauwe niche is.

Toch is dit geen gouden regel, een algemeen bureau kan ook de juiste mensen hebben om uw project tot een goed einde te brengen. Zij hebben soms ook de kennis om u te helpen groeien naar andere sectoren.
Waarom een reclamebureau in jouw buurt vinden

Als je een lokale ondernemer bent dan kan het nuttig zijn om iemand te vinden die dicht bij je markt staat en de ¨cultuur¨ enigszins snapt. Op die manier kan jouw campagne een betere impact maken omdat je dichter bij je doelpubliek staat.

Het helpt ook in het geval dat je een conflict hebt of als er een dringend probleem is. Als je snel fysiek kunt afspreken kun je vaak beter en sneller handelen. Doordat er minder afstand is tussen de partijen is er vaak ook minder tijd nodig om af te spreken of een fysieke consultatie te bekomen.

Waardevol? Delen wordt gewaardeerd:

Zoek een reclamebureau bij u in de buurt »


Lees een ander artikel »



Andere artikels

Wat doet een reclamebureau?
Lees verder

Reclamebureaus België
Lees verder


Zoek naar een reclamebureau in de buurt











$('#cookie-consent-banner').show(100);